Samen met Koen van der Donk van video agency Playforward ben ik een ambitieus project aangegaan. B2B-marketing minder saai maken. Veel marketeers trappen in de val van feature-spamming. Specificaties gebruiken in al je marketing uitingen. Want dat is toch wat je klant wilt zien? Nee. Wat ons betreft niet. Daarom hebben we een drieluik aan…
Een gesprek met je klant kan als B2B-marketeer ontzettend waardevol zijn. Toch gebeurt dit weinig. Collega’s weerhouden je ervan of je legt jezelf te hoge eisen op. Hoe kom je nou op een laagdrempelige manier met je klanten in contact?
Via Foeter – de nieuwe community voor B2B marketeers – is er een enquête gehouden over de grootte van het marketingbudget bij B2B bedrijven. Met slechts 16 reacties en geen onderscheid tussen de groeifase van de bedrijven heeft het geen statistische significantie, maar je herkent wel een patroon. Uit de enquête blijkt dat: Alle resultaten…
Dit is een ode aan de ivoren toren marketeers. Er was eens, in een land hier niet zo ver vandaan,een slimme B2B-marketeer genaamd Daan. Hij had het goed voor elkaar dat zag je wel,dankzij automation software deed hij zijn werk pijlsnel.Het regende leads, MQLs, soms een deal,je snapt dat het Daan allemaal prima beviel. Maar…
Met de hype rondom Demand Generation is het logisch dat deze vraag gesteld wordt. Heel eerlijk? Er zit wat mij betreft een kern van waarheid in. Demand Generation is voor een groot deel een beweging om “back to basics” te gaan. – Focus op je klanten– Aandacht voor je merk– Een verhaal dat aansluit bij…