Samen met Koen van der Donk van video agency Playforward ben ik een ambitieus project aangegaan. B2B-marketing minder saai maken. Veel marketeers trappen in de val van feature-spamming. Specificaties gebruiken in al je marketing uitingen. Want dat is toch wat je klant wilt zien? Nee. Wat ons betreft niet. Daarom hebben we een drieluik aan…
Een gesprek met je klant kan als B2B-marketeer ontzettend waardevol zijn. Toch gebeurt dit weinig. Collega’s weerhouden je ervan of je legt jezelf te hoge eisen op. Hoe kom je nou op een laagdrempelige manier met je klanten in contact?
De website wordt vaak als basis gezien van je marketingkanalen. Social media komen en gaan, maar je website blijft altijd bestaan. Toch? Chantal Smink is Strateeg Organische Kanalen. Ze heeft 13 jaar ervaring met SEO en is auteur van het boek ‘Handboek SEO & Contentstrategie voor Horizontale SEO (2022)’. In deze aflevering deelt ze haar verfrissende…
Via Foeter – de nieuwe community voor B2B marketeers – is er een enquête gehouden over de grootte van het marketingbudget bij B2B bedrijven. Met slechts 16 reacties en geen onderscheid tussen de groeifase van de bedrijven heeft het geen statistische significantie, maar je herkent wel een patroon. Uit de enquête blijkt dat: Alle resultaten…
Waarom zorgen leads als KPI voor frictie tussen sales en marketing? In de Foeter live-sessie met Pierre Vanderfeesten over Account Based Marketing duiken we in het antwoord op bovenstaande vraag. Toch hebben we nog veel meer gedekt in de sessie. – Wat is Account Based Marketing?– Hoe meet je de intent van prospects?– Welke bedrijven kunnen dit toepassen?– Wat…