Hoeveel procent van je omzet besteed je aan marketing?

Via Foeter – de nieuwe community voor B2B marketeers – is er een enquête gehouden over de grootte van het marketingbudget bij B2B bedrijven. Met slechts 16 reacties en geen onderscheid tussen de groeifase van de bedrijven heeft het geen statistische significantie, maar je herkent wel een patroon.

 Uit de enquête blijkt dat:

  • Gemiddeld wordt 3,6% van de omzet geïnvesteerd in marketing
  • Over het algemeen zie je lagere investeringen in de sectoren Procesindustrie (1%) en maakindustrie (1,8%).
  • Dienstverlening ligt gemiddeld een stuk hoger met 7,3%.

Alle resultaten

PercentageIndustrie
0.3Maakindustrie
0.33Maakindustrie
0.5Maakindustrie
1Maakindustrie
2Maakindustrie
4Maakindustrie
1.5Dienstverlening
2.5Dienstverlening
10Dienstverlening
15Dienstverlening
0.5Productie
5.8Productie
1Industrie
1Industrie
10SAAS
3Groothandel Fashion

Kennis maken?

Laten we even duidelijk zijn: ik ben geen ZZP’er. Ik ben hier niet om je bedrijf uit het slop te helpen.

Maar ben jij nou een B2B-marketeer en zit je met een vraag? Dan ben ik je man.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *