Wie?

B2B-marketing is vaak eenzaam, maar veeleisend. Als een ware Don Quichot probeer je de windmolens te bestormen. Maar wie ben je zonder je side-kick Sancho Panza?

Ik geloof heilig in het delen van kennis en samen beter worden. Niemand heeft alle kennis in huis, dus ben ik begonnen een groep mensen om me heen te verzamelen die ik kan helpen én die mij kunnen helpen. Een “netwerk”.

Hoe?
Dit doe ik allereerst door te geven. Ik deel mijn eigen ideeën en inzichten en probeer zo mensen verder te helpen. Maar zoals gezegd, niemand heeft alle kennis. Voor mij is het dus belangrijk dat mensen in actie-modus schieten en reageren op wat ik deel.

De échte waarde zit voor mij in de gesprekken die hieruit volgen. Dit maakt het een dialoog, geen monoloog.

Het ontstaan van Foeter

Na een half jaar connecties maken in B2B-marketing werd één ding me duidelijk. Ik ben niet de enige die probeert nieuwe like-minded mensen te vinden.

Om de andere B2B-marketeers verder te helpen wilde ik een laagdrempelig platform opzetten waar kennis gedeeld kan worden in een veilige omgeving. Zonder commercieel oogpunt.

Dit was de geboorte van de Discordgroep Foeter.

Wil je meer weten over het ontstaan van de community en hoe het begin eruit zag?

Mijn ervaring



Met 10 jaar ervaring in B2B-marketing in m’n rugzak kijk ik weemoedig terug op mijn eerste stageplek. Daar besloot ik volledig voor marketing te gaan. Geen Graphic design, programmeur of UX expert, maar marketeer.



De grap bleek dat alle eerdergenoemde disciplines die wél onderdeel waren van mijn studie (Communicatie & Multimedia Design) mij de perfecte achtergrond gaven als online marketeer. Het maakte mij een soort Zwitsers zakmes voor de marketing.



De afgelopen jaren heb ik me gespecialiseerd in de B2B-marketing. Nog specifieker: voor machinebouwers. Ik word gedreven door de uitdaging die hier vaak ligt in het complexe technische aspect te verbouwen tot een helder, begrijpelijk en menselijker verhaal. De laatste jaren ben ik gefascineerd geraakt door de wereld van de intralogistiek. Zo werk ik nu als Marketing Manager benelux bij Kardex.



De afgelopen jaren heb ik niet alleen met m’n poten in de modder gestaan, maar ben ik ook wat slimmer geworden door verschillende opleidingen te volgen, waaronder de kers op de taart tot zover: NIMA-B. Zo werd ik een marketing all-rounder en kon ik dieper ingaan op de meer strategische aspecten van marketing.

Kennis maken?

Laten we even duidelijk zijn: ik ben geen ZZP’er. Ik ben hier niet om je bedrijf uit het slop te helpen.

Maar ben jij nou een B2B-marketeer en zit je met een vraag? Dan ben ik je man.