De laatste jaren heb ik heel wat boeken gelezen over storytelling. Het opbouwen van een verhaal is wat mij betreft een zwaar onderschat onderwerp in B2B-marketing. Toch is dit wat mensen kan aanzetten tot actie. Emotie en meeslepende verhalen opbouwen helpt de klant te snappen hoe je bedrijf ze kan helpen. Maar lezen over hoe…
Hoe zorg je ervoor dat je B2B-marketing tekst lekker leesbaar is? Het eerlijke antwoord: dat is enorm ingewikkeld en je kunt er tot in den treuren op studeren. Maar dat antwoord wil je online niet lezen. Daar zoek je “quick wins” en “easy gains”. Dus vooruit, ik geef je zeven tips die je op weg…
LEGO heeft hun shopping experience op orde. Dat was de enige conclusie die ik kon trekken toen ik dit weekend met te veel spullen zonder schaamte de LEGO winkel uitliep in Leidschendam. Ter verdediging: ik liep met twee kinderen aan m’n hand.Ter weerlegging: niet alles in de tas was voor de kinderen. Toch – de…
“Je hebt hulpmiddelen, waarom zou je die niet gebruiken?” Jasper Krabbé Ik schrok op uit mijn gedachten. Geïntrigeerd keek ik naar de TV. Jasper Krabbé sprak niet over het gebruik van AI in copywriting. Toch? Het viel me op, want de laatste tijd zie ik veel discussies voorbij komen over de inzet van AI-technologie in…
Koopgedrag verandert. En nee, ik ga het niet hebben over oorlog, gas, corona en de toenemende prijzen. Daar heb ik namelijk helemaal geen verstand van. Het koopgedrag van de B2B-koper verandert. Volgens onderzoek van Gartner blijkt: Ok. Dus? Wat kunnen wij als B2B-marketeers hiermee? Eigenlijk: verwijder drempels om te kopen