Ideeën overbrengen is een belangrijk onderdeel van je werk als B2B-marketeer. Dus hoe zorg je ervoor dat je boodschap overtuigend is én blijft plakken? In “made to stick” beschrijven Dan & Chip Heath (ja, het zijn broers) waarom sommige ideeën onthouden worden en anderen niet. Natuurlijk zijn hier een heleboel redenen voor en is er…
“Mijn post ging viral!” Nee niet mijn post, het staat tussen aanhalingstekens. Toch: soms kijk ik terug op een post met één like en dan vraag ik me af waar ik het eigenlijk voor doe. Mijn objectieve ik zegt dan met een belerend vingertje: Dat soort geneuzel. Toch is er altijd een tweede stemmetje: “Maar…
Hier zijn al aardig wat lansen op gebroken. Waarschijnlijk is dit zo’n discussie waar we het nooit helemaal eens over gaan worden. Dat weerhoudt me natuurlijk niet om een schot voor de boeg te doen. B2B ≠ B2C ≠ H2H De laatste tijd zie je namelijk dat de twee naast elkaar worden gezet, want B2B…
B2B-websites staan vol met teksten die onbedoeld afstand creëren tussen het bedrijf en de klanten. Soms lees ik een tekst op een B2B-website niet één keer, maar meermaals achter elkaar. Niet omdat de tekst steengoed is of omdat ik zo’n fan ben van hoogwaardige instrumentatie technologie voor de moderne man. Oh nee nee nee, integendeel.…
Hoe zorg je voor een pakkende B2B case study? Die niet doordrenkt is met technische feiten? Of een opsomming van wat de geweldige machine allemaal wel niet kan? Maak er een verhaal van. Mensen willen graag verhalen horen en lezen. Dat zit nou eenmaal in ons DNA. Een verhaal met mensen, emotie, herkenning en spanning…