Als je content marketing succesvol wilt maken heb je niet alleen goede content nodig. Je moet het ook op de juiste manier presenteren én kunnen distribueren. Hierin zag ik de overlap met “The tipping point” van Malcolm Gladwell. Hij beschrijft drie typen mensen die je nodig hebt om iets viral te laten gaan. Wat mij…
Zelfs de kneiterharde hardcore die hij ingesteld heeft als wekker op zijn telefoon weet hem niet helemaal uit zijn slaap te krijgen. Tegen beter weten in draait hij de dekens stevig om zich heen en kruipt in een foetushouding. Wie ooit heeft bedacht dat je in de winter ook om 7 uur op moet heeft…
Marketing attributie. Een veel besproken onderwerp mede dankzij de demand generation revival. Marketing automation tools zoals HubSpot meten automatisch waar je klanten vandaan komen. Rapportje uitdraaien en je weet waar je je geld op in moet zetten. Helaas is het niet zo eenvoudig. Hoe kun je zorgen voor meer inzicht in je klantreis en wat…
Waarom wordt B2B-marketing te vaak nog niet serieus genomen? Wat zijn de trends die het tij doen keren? En misschien wel de belangrijkste vraag: hoe past de stofzuiger in dit rijtje? Lees mijn eerste co-artikel met artikel-veteraan en auteur Christiaan Slierendrecht voor antwoorden. Alleen beschikbaar op Frankwatching: https://www.frankwatching.com/archive/2022/12/31/b2b-marketing-digitaal-volwassen/
Ideeën overbrengen is een belangrijk onderdeel van je werk als B2B-marketeer. Dus hoe zorg je ervoor dat je boodschap overtuigend is én blijft plakken? In “made to stick” beschrijven Dan & Chip Heath (ja, het zijn broers) waarom sommige ideeën onthouden worden en anderen niet. Natuurlijk zijn hier een heleboel redenen voor en is er…