Als marketeers houden we ons graag bezig met nieuwe dingen maken. Zelf ben ik ook een groot fan van dit creatieve deel van mijn baan. Nieuwe video, nieuwe blog, nieuwe social post, nieuwe whitepaper. Het kan niet op. De runner’s high voor marketeers? Het drukken op “plaatsen” na weken van voorbereiding. Maar dan? “Zet jij…
Jonah Berger kwam in zijn boek “contagious” met de zes STEPPS ingrediënten. Door deze ingrediënten te begrijpen en de juiste mix in te zetten kun je ervoor zorgen dat jouw content door het dak gaat. Maar net als bij elk goed gerecht is het belangrijk om niet alles er klakkeloos in te smijten, maar een…
Wat hebben levendige B2B-marketing, Sjakie en de chocolade fabriek en huilen tijdens een product training met elkaar gemeen? Dit kwam allemaal voorbij binnen 2 minuten live met Pieter Res. Met klotsende oksels en knikkende knieën heb ik de sessie doorstaan. Grapje natuurlijk, Pieter Res was zo vriendelijk mij uit te nodigen voor een interview over mijn start als…
Mijn oudste dochter houdt van verhalen. Ze kan uren achtereen voorgelezen worden. Leuk én leerzaam. En soms steek ik ook nog wat op van de boekjes. Daarom deel ik 5 marketinglessen uit Sjakie en de chocoladefabriek. Mét voorbeelden uit de echte wereld. 1. Weten hoe mensen over je bedrijf praten en dat benutten Er hing…
Bij veel B2B-bedrijven is het marketing budget vaak beperkt. Logisch dat er dan campagnes opgezet worden die meer dan één marketing doelstelling ondersteunen. Zo hoef je je schamele budget niet nog verder in stukjes op te hakken. Smart! Toch? Wat nu als deze oplossing een farce blijkt te zijn? Les Binet en Peter Field breken…