Stof tot nadenken

  • Data is mooi, maar duidelijkheid is mooier.

    Data is mooi, maar duidelijkheid is mooier.

    Als je een business case probeert op te bouwen grijp je snel naar cijfers. Dit straalt autoriteit uit en cijfers liegen niet. Toch? Het gebruik van cijfers ligt iets ingewikkelder. Zeker als je ze tijdens een presentatie gebruikt. Je kunt cijfers verkeerd interpreteren, waardoor je verhaal onderbouwd lijkt, maar niet klopt Zeker in marketing zijn…

    Lees meer: Data is mooi, maar duidelijkheid is mooier.
  • Dood aan de doodverklaringen

    Dood aan de doodverklaringen

    “Email marketing is dood” “Content marketing is dood” “Lead generatie is dood” Zomaar een greep uit de dodenlijst van marketeers. Waarom willen marketeers zo graag alles dood verklaren? Vandaag is het Halloween en daarom vroeg ik mezelf af: waarom ligt het sterftecijfer zo hoog in ons vakgebied? Ik vermoed dat hier drie factoren samenkomen. 1.…

    Lees meer: Dood aan de doodverklaringen
  • Een ode aan John Henry

    Een ode aan John Henry

    Ken je het verhaal van John Henry? Eerlijk is eerlijk: tot vorige week donderdag had ik nog nooit van de man gehoord. John Henry was een Amerikaanse spoorweg arbeider. Geen conducteur, nee dit verhaal gaat iets verder terug. John Henry was arbeider in de tijd dat de rails nog aangelegd werden met pure kracht. Je…

    Lees meer: Een ode aan John Henry
  • Valsspelen met het boek “Grip”

    Valsspelen met het boek “Grip”

    Het voelt een beetje als valsspelen, maar ik kan het iedereen aanbevelen: ik heb een goed boek niet uitgelezen. Laatst heb ik Grip van Rick Pastor gelezen. Nou ja, niet helemaal dus. Ik merkte dat ik in mijn nieuwe baan behoefte had aan een manier om mijn tijd efficiënter in te delen, omdat mijn agenda…

    Lees meer: Valsspelen met het boek “Grip”
  • De “race to the bottom” van B2B-marketing

    De “race to the bottom” van B2B-marketing

    De afgelopen jaren was er een race gaande. Een race waarin de winnaars in zekere zin ook verliezers werden. Het was een wedstrijdje e-mailadressen verzamelen. Deze benadering van lead generation heeft in marketing een hele hoop gebracht. In goede zin, maar ook slechte zin. Het verzamelen begon als manier om het aantal mogelijke klanten te…

    Lees meer: De “race to the bottom” van B2B-marketing