Als marketeers houden we ons graag bezig met nieuwe dingen maken. Zelf ben ik ook een groot fan van dit creatieve deel van mijn baan.
Nieuwe video, nieuwe blog, nieuwe social post, nieuwe whitepaper. Het kan niet op. De runner’s high voor marketeers? Het drukken op “plaatsen” na weken van voorbereiding.
Maar dan?
“Zet jij onze nieuwe video ook even op YouTube, TikTok, Twitter, Facebook en, als je toch bezig bent, in de metaverse?”
Kleine moeite, groot plezier. Toch?
[Hopelijk schudt de marketeer dan verward en lichtelijk geagiteerd het hoofd]
Nee dus.
Nieuwe content assets worden te snel, te makkelijk gedistribueerd. Vaak wordt vergeten dat elk platform in zijn eigen bubbel leeft. Je kunt dezelfde content niet klakkeloos op elk platform plaatsen.
Het is als een Biker bar inlopen met een vouwfiets. Theoretisch kan het. Valt het aan te raden? Mwah.
Er gaat veel tijd zitten in het maken van de content. Behandel je content dan ook met het respect dat het verdient. Voor je op publish drukt, denk dan even na bij elk platform:
🤔 Is dit platform überhaupt geschikt voor dit publiek?
🤔 Past de tone of voice?
🤔 Past het type content (video, longform, gif)?
🤔 Moet het formaat van de video, afbeelding of slideshow nog aangepast worden?
Kost dit meer moeite?
Ja. Maar doet het niet veel meer pijn om de plank zo onnodig hard mis te slaan dat je schouder uit de kom schiet?
Geef een reactie