LinkedIn live sessie met Pieter Res

Wat hebben levendige B2B-marketing, Sjakie en de chocolade fabriek en huilen tijdens een product training met elkaar gemeen?

Dit kwam allemaal voorbij binnen 2 minuten live met Pieter Res. Met klotsende oksels en knikkende knieën heb ik de sessie doorstaan.

Grapje natuurlijk, Pieter Res was zo vriendelijk mij uit te nodigen voor een interview over mijn start als actief LinkedIn gebruiker of, hoogdravender: “Creator”.

In deze live-sessie hebben we het gehad over de uitdagingen, maar vooral ook kansen op LinkedIn.

De afgelopen twee maanden ben ik namelijk actief geworden op LinkedIn. Van 🕵️‍♂️”Lurker” naar 👨‍🎨”Creator”.

4 tips uit deze video:

1. Better done than perfect

Een video met je telefoon geschoten kan ook uitstekende resultaten boeken op social.

Houdt hierbij vooral het doel van je video in het oog. Een quick tip of persoonlijke noot kan prima uit de losse pols, maar corporate video kun je misschien toch beter aan professionals over laten.

2. Geef je posts wat persoonlijkheid mee

Mensen kopen van mensen. Menselijkheid + aanwezigheid = meters maken

3. Stop emotie in je verhaal.

B2B marketing zit bomvol spanning en sensatie, maar dit wordt vaak nog niet volledig benut.

4. Probeer het moeilijke simpel te maken.

In B2B wordt vaak gesproken over hoe ingewikkeld en vernuftig alles wel niet is. Het liefst met technische specificaties en afmetingen tot op de millimeter.

Door metaforen en beeldspraak te gebruiken maak je het tastbaar en begrijpelijk. Geen 12 x 34 x 22 cm, maar ongeveer zo groot als een schoenendoos. Ook hier geldt: let op je doel. In een technisch specificatie document zet je natuurlijk wél de exacte maten.

Kennis maken?

Laten we even duidelijk zijn: ik ben geen ZZP’er. Ik ben hier niet om je bedrijf uit het slop te helpen.

Maar ben jij nou een B2B-marketeer en zit je met een vraag? Dan ben ik je man.

Eén reactie op “LinkedIn live sessie met Pieter Res”

  1. Deze had ik nog niet gezien, maar ga ik zo direct kijken. Lijkt me heel inspirerend.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *