Via Foeter – de nieuwe community voor B2B marketeers – is er een enquête gehouden over de grootte van het marketingbudget bij B2B bedrijven. Met slechts 16 reacties en geen onderscheid tussen de groeifase van de bedrijven heeft het geen statistische significantie, maar je herkent wel een patroon.
Uit de enquête blijkt dat:
- Gemiddeld wordt 3,6% van de omzet geïnvesteerd in marketing
- Over het algemeen zie je lagere investeringen in de sectoren Procesindustrie (1%) en maakindustrie (1,8%).
- Dienstverlening ligt gemiddeld een stuk hoger met 7,3%.
Alle resultaten
Percentage | Industrie |
0.3 | Maakindustrie |
0.33 | Maakindustrie |
0.5 | Maakindustrie |
1 | Maakindustrie |
2 | Maakindustrie |
4 | Maakindustrie |
1.5 | Dienstverlening |
2.5 | Dienstverlening |
10 | Dienstverlening |
15 | Dienstverlening |
0.5 | Productie |
5.8 | Productie |
1 | Industrie |
1 | Industrie |
10 | SAAS |
3 | Groothandel Fashion |
Geef een reactie