7 tips om je B2B-content sappiger te maken

Hoe zorg je ervoor dat je B2B-marketing tekst lekker leesbaar is?

Het eerlijke antwoord: dat is enorm ingewikkeld en je kunt er tot in den treuren op studeren.

Maar dat antwoord wil je online niet lezen. Daar zoek je “quick wins” en “easy gains”.

Dus vooruit, ik geef je zeven tips die je op weg kunnen helpen. Want laten we wel wezen, door vlieguren te maken word je ook beter. En alles wat je over die drempel van een lege pagina helpt is een stap in de goede richting.

[dflip id=”246″ ][/dflip]

Oh en mijn extra tip voor de oplettende lezer die tot het einde is gekomen:

Oh en mijn extra tip voor de oplettende lezer die tot het einde is gekomen:
Als je twijfelt over de eenvoud van je tekst, doe dan net alsof je een zesjarige bent. Lees het eens met een andere pet op. Bij voorkeur zo’n kleurrijke met een propeller bovenop. Vind je een moeilijk woord? Jargon? Versimpel het dan.

Zo plet je alle drempels voor je lezer. Dan kunnen ze met 130 km/u door je tekst heen.

Succes met schrijven hè?

Kennis maken?

Laten we even duidelijk zijn: ik ben geen ZZP’er. Ik ben hier niet om je bedrijf uit het slop te helpen.

Maar ben jij nou een B2B-marketeer en zit je met een vraag? Dan ben ik je man.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *